دانلود تحقیق:مدل عارضه‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابی و تحلیل جامع مدیریت موج
نوشته شده توسط : پریسا

بسیاری از شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها با مشکلات متعددی در حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تأمین، نگهداری، تخصیص و کنترل موجودی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها دست به گریبانند و به دلیل کمبود یا رسوب موجودی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیادی را متحمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. براساس برخی آمارها، هزینه سالانه نگهداری مواد در انبار به طور معمول حدود 30درصد از متوسط ارزش موجودی انبار است. بنابراین، هر میزان صرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌جویی و کاهش هزینه در این بخش، به سودآوری سازمان کمک شایانی خواهد کرد. در این مقاله، با توجه به اهمیت موضوع مدیریت موجودی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و جایگاه آن در صنایع مختلف، اقدام به طراحی الگویی برای تحلیل و عارضه‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابی موجودی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم. در این مدل، پس از مروری بر رویکرد بالینی، با به‌کارگیری این مدل سعی در شناسایی و تحلیل مسائل و عارضه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مدیریت موجودی کالا بر اساس معیارهای مربوطه خواهیم کرد.
در این نوشته، فرض شده است که خواننده با مفاهیم نظری مدیریت موجودی کالا، آشنایی دارد. لذا به منظور جلوگیری از اطاله کلام، این مباحث را مطرح نکرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم. در ضمن، معیارهای ارائه شده در این مدل نیز به صورت خلاصه بیان شده است. مخاطبان اصلی این مقاله، مدیران و کارشناسان مالی، تولید و انبار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشند. در این نوشتار، مختصری نیز در مورد رویکرد و ارکان آن توضیح داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم.

برای استخراج معیارهای مختلف عارضه‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابی، در حوزه مدیریت موجودی کالا، دو مسیر متفاوت را در فرایند مدیریت موجودی کالا، مدنظر قرار داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم. قبل از اینکه به تشریح مدل بالینی بپردازیم، لازم است درباره این دو مسیر توضیح بدهیم. همان‌‌‌‌‌‌‌‌‌طور که در شکل 1 ملاحظه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید، حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلفی با مدیریت موجودی کالا ارتباط دارند که هر یک دارای نقش مؤثری در فرایند آن ایفا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. مدیریت موجودی، از مرحله پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی تقاضای مشتریان و ثبت تقاضای آنها شروع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. اگر این مسیر را به سمت راست ادامه دهیم، ملاحظه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم که پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی تقاضا وثبت آن، به‌عنوان ورودی برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی کلان تولید استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی کلان تولید به همراه برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی ظرفیت موردنیاز و به‌منظور بالابردن دقت و سرعت و کیفیت برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی مواد موردنیاز، صورت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد. برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی مواد موردنیاز نیز از طریق تعامل با سیستم انبارداری و خرید و فروش، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند توسط گزارش‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و نیز برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و خروجی‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود، ابزاری قوی در مدیریت سازمان باشد.

شکل1: مدیریت موجودی کالا از دو منظر

 

البته در کل این فرایند، سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کنترل و نظارت نیز وجود دارند که برای مدیریت بهینه موجودی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، از این سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود: برای اینکه مدیریت کنیم، کنترل و نظارت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم.
سمت حرکت مسیر دوم، کاملاً عکس مسیر اول است. مدیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند از طریق نظام MRP بر کل فرایند موجودی کالا، مدیریت کند. وی به منظور تحقق اهداف MRP، از سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انبارداری، تدارکات و خرید و فروش، برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی کلان تولید و برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی ظرفیت موردنیاز و BOM استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.
ما از این دو مسیر، برای استخراج معیارها استفاده خواهیم کرد. این دو مسیر به ما کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که نگاه جامع‌‌‌‌‌‌‌‌‌تری در تبیین معیارها داشته باشیم و بتوانیم تمام زوایای موضوع را بررسی کنیم.
(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن تحقیق در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل تحقیق

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

فایل ها برای اینکه حجم آنها پایینتر شود وراحتتر دانلود شوند با فرمت rar یا zip فشرده شده و پسوردگذاری شده اند. پسورد همه فایل های این سایت یکسان است.

برای دریافت پسورد فایل اینجا کلیک کنید

لینک دانلود تحقیق :مدل عارضه‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابی و تحلیل جامع مدیریت موج

 





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: