ارائه نیازمندی های استقرار موفقیت آمیز سیستم مدیریت دانش در سازمان های تحقیقات دفاعی
نوشته شده توسط : پریسا

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش در سازمان های تحقیقاتی

قسمتی از متن پایان نامه :

 

۴ مقدمه

در این فصل به تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده پرداخته شده است. در مرحله اول پرسشنامه شماره ۱ در اختیار خبرگان گروه اول قرار داده شد. در این مرحله بعد اعمال نظر خبرگان گروه اول و تصحیح پارامترهای پرسشنامه اولیه، پرسشنامه شماره ۲ تدوین شده و در اختیار خبرگان گروه دوم قرار داده شد.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از خبرگان گروه دوم و با استفاده از نرم افزار SPSS 16 تحلیل داده ها صورت گرفت. در مرحله اول تحلیل، به منظور استخراج عامل های کلیدی، آنالیز عاملی مورد استفاده قرار گرفت. در مرحله دوم تحلیل، جهت رتبه بندی عامل های کلیدی استخراج شده، از آزمون فریدمن استفاده شد.

 

۲-۴ تجزیه و تحلیل پرسشنامه شماره یک

جهت نظر سنجی در مورد مناسب بودن ابزار اندازه گیری یا همان روایی پرسشنامه، ۱۰ پرسشنامه میان خبرگان گروه اول توزیع گردید. بررسی پاسخ های دریافت شده حاکی از آن بود که محتوای برخی سوالات تکراری تشخیص داده شد که اصلاحات لازم  در این خصوص صورت گرفت. در برخی موارد پیشنهاد اضافه نمودن عامل جدید شده بود که با برررسی های به عمل آمده، برخی از این پیشنهادات پذیرفته شد. برخی از خبرگان پیشنهاد دادند که هدف اصلی تحقیق در ابتدای پرسشنامه تشریح گردد که این مورد هم به توضیحات اولیه پرسشنامه اضافه شد. در نهایت، برخی از خبرگان هم پیشنهاد شفافیت و وضوح بیشتر برخی از سوالات را مطرح کرده بودند که این مورد نیز مورد توجه واقع شد و ابهامات سوالات مورد نظر برطرف گردید.

 

۳-۴ تجزیه و تحلیل پرسشنامه شماره ۲

بعد از اینکه پرسشنامه در مرحله قبل مورد تایید قرار گرفت، مرحله دوم نظرسنجی با استفاده از پرسشنامه شماره ۲ جهت نظرسنجی نهایی در بین کارشناسان و مدیران میانی توزیع گردید. در این مرحله از یک طیف لیکرت استفاده شده است که دارای ۵ ارزش کیفی شامل فوق العاده مهم، خیلی مهم، مهم، کم اهمیت و فاقد اهمیت می باشد.

در این پرسشنامه از خبرگان گروه دوم خواسته شد تا با توجه به عوامل مطرح شده( ۳۴ عامل) نسبت به تعیین میزان اهمیت هر یک از آن ها در پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان های تحقیقاتی اقدام نمایند.

۱-۳-۴ اطلاعات توصیفی خبرگان گروه دوم

در پرسشنامه دوم از خبرگان درخواست گردید که مشخصات خود را در قالب سه مشخصه میزان تحصیلات، سابقه خدمت تحقیقاتی و سن در محل مشخص شده علامت گذاری نمایند. این اطلاعات در قالب آمار توصیفی مشخصات خبرگان در نمودارهای(۱-۴) و (۲-۴) و (۳-۴) نشان داده شده است.

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

این تحقیق اهداف زیر را دنبال می کند:

  • شناسایی عوامل مؤثر بر استقرار موفقیت آمیز سیستم مدیریت دانش در سازمان های تحقیقات دفاعی
  • اولویت بندی عوامل مؤثر بر استقرار موفقیت آمیز سیستم مدیریت دانش در سازمان های تحقیقات دفاعی
  • تبیین نیازمندی های استقرار موفقیت آمیز سیستم مدیریت دانش در سازمان های تحقیقات دفاعی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش در سازمان های تحقیقاتی  با فرمت ورد





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: