پایان نامه تعیین رابطه بین جریان نقدی آزاد در شرایط وجود فرصت های رشد، با بازده سهام
نوشته شده توسط : پریسا

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی رابطه فرصت های رشد و پایداری سود در ارزشگذاری جریان نقدی آزاد

قسمتی از متن پایان نامه :

 

سوابق پژوهش

۲-۶-۱- پژوهش­های خارج از کشور

نظریه جریان نقدی آزاد به وسیله جنسن توسعه یافت. تحلیل نظری هزینه­های نمایندگی نیز به وسیله او در خصوص جریان نقدی آزاد انجام گرفت. در این نظریه جریان نقدی آزاد عبارت اند از باقیمانده جریان­های نقدی پس از کسر وجوه نقد لازم برای پروژه­هایی که خالص ارزش فعلی آنها مثبت ارزیابی می­شود. این پروژه­ها، طرح­ها(سرمایه­گذاری­ها)ی بلند مدتی هستند که ارزش فعلی جریان نقدی ورودی مورد انتظار آنها بیش از ارزش فعلی جریان نقدی خروجی مورد انتظار از آنها است. نظریه جریان نقدی آزاد، رفتار شرکت­هایی را توصیف می­کند که با نظریه های اقتصادی قبلی قابل توجیه نبود. به زعم جنسن، شرکت های مولد جریان نقدی آزاد، باید وجوه خود را بجای سرمایه گذاری در طرح­های کم بازده (غیر سودآور) تسلیم مالکان کنند(جنسن، ۱۹۸۶). این پژوهش به بررسی فرصت های رشد و پایداری سود در ارزشگذاری جریان نقدی آزاد می پردازد و به تئوری­های مربوط استناد نموده است که به نمونه هایی از آن اشاره می­شود.

چانگ و چارنگونگ[۱] (۱۹۹۸) در پژوهشی با عنوان فرصت های سرمایه گذاری و واکنش بازار به تصمیم گیری در مخارج سرمایه ای بیان کردند که شواهدی مبنی بر ارتباط جریان نقدی آزاد با افزایش قیمت سهام در حضور فرصت های رشد وجود دارد. لانگ و لیتزنبرگر[۲](۱۹۸۹) اثر جریان نقدی آزاد را مورد تایید قرار دادند، آنها به این نتیجه رسیدند که قیمت مثبت سهام با افزایش سود تقسیمی شرکت­های که فرصت سرمایه گذاری کمی دارند مرتبط است و با Q توبین اندازه گیری می­شود.

هوول(۱۹۹۱) در تحقیقی فرضیه جریان نقدی آزاد که بوسیله جنسن(۱۹۸۶) ارائه شده بود را مورد بررسی قرار داد و آن را رد نمود. اولسن[۳] (۱۹۹۰) به بررسی و تلفیق تئوری ارزشگذاری مالی مدرن و روش های مرتبط با آن جهت ارزشگذاری شرکت ها می پردازد. اولسن در سال ۱۹۹۵، پژوهش خود در سال ۱۹۹۰ را گسترش داده و در مقاله ای  با عنوان سود خالص، ارزش دفتری حقوق صاحبان سهام و سود تقسیمی در ارزش گذاری حقوق صاحبان سهام، متغیرهای مذکور را بعنوان متغیرهای کنترلی در مدل ارزشگذاری (بر مبنای بازار) واحد تجاری معرفی می کند. پرفکت و پیترسون[۴] (۱۹۹۵) به بررسی تحقیق هوول(۱۹۹۱) پرداخته و به این نتیجه می رسند که نمی توان فرضیه جریان نقدی آزاد را رد کرد.

[۱] . Chung & Charoengong

[۲] . Lang & Litzenberger

[۳] . Ohlson

[۴] . Perfect & Peterson

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱) هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین جریان نقدی آزاد در شرایط پایداری سود، با بازده سهام می­باشد.

۲) هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین جریان نقدی آزاد در شرایط وجود فرصت های رشد، با بازده سهام می­باشد.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی رابطه فرصت های رشد و پایداری سود در ارزشگذاری جریان نقدی آزاد  با فرمت ورد





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: