پایان نامه درباره نقش رابطه بین جریان نقدی آزاد در شرایط وجود فرصت های رشد، با بازده سهام
نوشته شده توسط : پریسا

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی رابطه فرصت های رشد و پایداری سود در ارزشگذاری جریان نقدی آزاد

قسمتی از متن پایان نامه :

 

– تحلیل رگرسیون

بدون شک تحلیل رگرسیون یکی از مشهورترین و پرکاربردترین تکنیکهای داده­کاوی در تخمین و پیش­بینی می­باشد. تحلیل رگرسیون فن و تکنیکی آماری برای بررسی و به مدل درآوردن ارتباط مابین متغیرهاست. منظور از رگرسیون، تعیین وجود یا عدم وجود ارتباط ما بین مقادیر دو متغیر می­باشد. در این رابطه دو سؤال مطرح می­شود: آیا بین دو متغیر رابطه و همبستگی­ای وجود دارد یا خیر؟ و اگر رابطه­ای بین دو متغیر مزبور وجود دارد، آیا میتوان این رابطه را به وسیله­ی معادله­ای بیان نمود؟ (دونهام[۱]، ۲۰۰۳)

واژه رگرسیون به معنای بازگشت است و نشان دهنده آن است که مقدار یک متغیر به متغیر دیگری باز می­گردد. این واژه را اولین بار فرانسیس گالتن در سال ۱۸۷۷ میلادی بکار برد. بعدها آماردانان سعی بر توسعه روابطی داشتند که بتوان با آن میزان متغیری را با توجه به میزان دو یا چند متغیر دیگر پیدا کرد. بدین ترتیب از واژه رگرسیون چندگانه استفاده کردند. در رگرسیون به دنبال برآورد رابطه­ای ریاضی و تحلیل آن هستیم، به نحوی که با آن بتوان متغیری مجهول را با استفاده از متغیر(ها)ی معلوم تعیین کرد. (آذر و مومنی، ۱۳۸۵، ص۱۸۳)

(معادله ۲-۳)

,P    تعداد پارامتر نامعلوم  است

در فرایند رگرسیون دو نوع متغیر وجود دارد. متغیرهای پیشگو یا مستقل، که متغیرهایی هستند که عموماً می­توان آنها را برابر مقدار مطلوب قرار داد یا آنها را برابر مقادیری گرفت که      می­توانند مشاهده شوند اما کنترل پذیر نیستند. در نتیجه تغییر عمدی این متغیرها، با درنظر گرفتن مقادیری برای متغیرهای پیشگو، اثرهایی در متغیرهای دیگر (متغیرهای پاسخ) پدید می­آیند. در واقع طی فرایند رگرسیون می­خواهیم بدانیم که تغییر در متغیرهای پیشگو، مقادیر متغیرهای پاسخ را چگونه تحت تأثیر قرار می­دهد. (نصیری، ۱۳۸۴، ص۱۰۰)

  1. Dunham

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱) هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین جریان نقدی آزاد در شرایط پایداری سود، با بازده سهام می­باشد.

۲) هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین جریان نقدی آزاد در شرایط وجود فرصت های رشد، با بازده سهام می­باشد.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی رابطه فرصت های رشد و پایداری سود در ارزشگذاری جریان نقدی آزاد  با فرمت ورد





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: