پایان نامه بررسی ابهام گریزی و فساد اداری در سازمان‌های دولتی
نوشته شده توسط : پریسا

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی عوامل فرهنگ سازمانی بر اساس مدل هافستد در پیشگیری از فساد اداری در سازمان‌های دولتی مطالعه‌ی موردی سازمان جهO9P988-5

قسمتی از متن پایان نامه :

 

روش تحقیق

روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش از نوع توصیفی (پیمایشی) می‌باشد که بر مبنای هدف پژوهش از نوع کاربردی می‌باشد. روش و ابزار جمع‌آوری اطلاعات در این پژوهش، کتابخانه‌ای و میدانی می‌باشد. که در مرحله میدانی از پرسشنامه استاندارد برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده ‌است. مؤلفه‌های این پرسشنامه به صورت پاسخ بسته از نوع طیف لیکرت (امتیاز  ۱ تا ۵ ) می‌باشد و روایی پرسشنامه مورد تأیید خبرگان قرار گرفت. پایایی پرسشنامه  با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به دست می‌آید.

۳-۶ جامعه آماری

جامعه آماری عبارت است از مجموعه­ای از افراد و یا واحدها که حداقل دارای یک صفت مشترک باشند. معمولاً در هر پژوهش، جامعه مورد بررسی یک جامعه آماری است که پژوهشگر مایل است درباره صفت یا صفات متغیر واحدهای آن به مطالعه بپردازد. تعریف جامعه آماری باید جامع و مانع باشد. یعنی این تعریف باید چنان بیان شود که از نقطه نظر زمانی و مکانی همه واحدهای مورد مطالعه را در بر گیرد و در ضمن با توجه به آن از شمول واحدهایی که نباید به مطالعه آن پرداخته شود جلوگیری به عمل آید (سرمد و همکاران، ۱۳۹۱، ۱۷۷).

هم‌چنان‌که، از عنوان تحقیق هم مشخص است، جامعه مورد تحقیق، مدیران و کارکنان و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌غربی می‌باشند.

۳-۷ تعیین حجم نمونه

در تعیین حجم نمونه نکته مهم معرف بودن جامعه نمونه است. منظور از معرف بودن آن است که همه صفات جامعه، خاصه آن صفاتی که از لحاظ موضوع تحقیق دارای اهمیت است، ‌به تناسب در نمونه وجود داشته باشد و بتوان نتایج حاصله از آن را به کل جامعه تعمیم داد. بنابراین هر نمونه باید دارای صفاتی چون معرف بودن و تعمیم پذیری باشد.  به عبارتی دیگر، تعدادی از اعضای جامعه آماری (اما نه همه) که گروه نمونه را تشکیل می­دهند. بدین ترتیب گروه نمونه یک مجموعه فرعی از جامعه آماری است که با مطالعه آن محقق قادر است نتیجه را به کل جامعه آماری تعمیم دهد.

با استفاده از فرمول کوکران جمعیت نمونه ی تحقیق به شرح ذیل برآوردگردید.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

۱-۳-۱ اهداف اصلی پژوهش:

مطالعه و بررسی قدرت پیشگیری کننده عوامل فرهنگ سازمانی مدل هافستد از فساد اداری.

۱-۳-۲ اهداف جزئی پژوهش:

ارائه و تعیین راه‌کارها به مدیران در سازمان، جهت شناخت مقوله فساد اداری و تلاش در جهت اشاعه فرهنگ سازمانی متناسب در بین کارکنان سازمان به منظور پیشگیری از فساد اداری.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی عوامل فرهنگ سازمانی بر اساس مدل هافستد در پیشگیری از فساد اداری در سازمان‌های دولتی مطالعه‌ی موردی سازمان جهO9P988-5  با فرمت ورد





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: